dinsdag 12 april 2011

Beschouwing over ruimtevaart: Een klein restje, gesmolten hoopje mens: Komarov in relatie tot Life coaching

Vandaag is het 50 jaar geleden dat Joeri Gagarin de eerste man in de ruimte werd. In 108 minuten vloog hij om de aarde. Dat is de snelheid waarmee u wilt leven en waarmee u kunt leven. Ik lever u de Vostok, de juiste raket. U begrijpt, om zo snel te leven moet je rank zijn als een raket en een vurig karakter hebben.
Daar is het waar andere life coaches fouten maken. Zijn zijn de bangerds die de collega en vriend van Gagarin, Vladimir Komarov in een ondeugdelijke raket stoppen, omdat zij niet durfden falen voor de ogen van Brezjnev. Komarov verongelukte tijdens de vlucht. Ik ben niet bang, ik vind het interessant om meer tijd in u te steken zonder dat u daarbij aan een oplopende rekening hoeft te denken.

Heel veel mensen branden zich volledig op door weet ik veel wat voor drugs allemaal te gebruiken, zeer sociaal te doen en een  maatschappelijke carrière na te streven. Zij denken dan wakker te blijven en harder te gaan: volwaardig leven. Maar het enige resultaat is dat zij aan het einde van hun vlucht te pletter slaan, met zulk een geweld nemen hun gebreken de macht over dat er van hen niets overblijft dan wat zij eigenlijk altijd al waren: een klein restje, gesmolten hoopje mens. Willoos, klef en plakkerig.

Het lot van de cokesnuivende carrièretijger

Mijn plan brengt u thuis, maakt dat u zich altijd veilig voelt en op tijd uw remparachutes ontvouwt. Remparachutes die ook nooit verknoopt raken. En betaling geschied naar draagkracht want ik ben een sociaalvoelend mens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten